Alla inlägg under november 2008

Av Lars - 30 november 2008 21:17

Nyss hemkommen från en helg hos mamma. En lugn och skön helg där man sluppit tänka på nåt, bara ta det lugnt.

Dessutom vann ju Lule igår igen. 10:e raka poängmatchen nu å en lika lång poängsvit har Omark. Det finns bara ett ord för detta, Imponerande!


Idag var mamma och jag ute och gick en långpromenad i blåsten och det snöblandade regnet, vi var genomblöta när vi kom tillbaka.

Det var då som Linder kom på en briljant idé. För alla som har glasögon så är bland det besvärligaste som finns att vara ute när det regnar/snöar. Varför finns det inte små vindrutetorkare till glasögon? Eller gör det kanske det? Undrar om någon har tagit patent på det? Kanske måste kolla upp det, för det kommer att underlätta nåt grymt för oss alla glasögonormar :D

Eller förresten, undra vad som är smartast; Att vara ute när det regnar/snöar å blåser lr att hålla sig inomhus i detta väder ;)


Fick en Triss-adventskalender av mamma idag, Tack, tack, snälla du :D Får hoppas på nån storvinst.


Nu ska jag ner i källaren å hämta julsakerna, bäst att ställa fram stjärnor, adventsstakar och annat som hör december till. Sen ska jag följa kvällens Milanmatch, borta mot Palermo. 0-0 efter första halvleken. Får hoppas på nåt sent avgörande igen.


Hade bäst!

Av Lars - 29 november 2008 12:34

...JA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA UTI HUNDRADE ÅR!!!

Grattis lillebror på 17-års dagen. Hoppas det hörs hur högt och vackert jag sjunger ända ner till 08 området ;)


I eftermiddag ska undertecknad på hockey, när Lule möter danskarna i Rögle. Hoppas det går lika bra som i förra matchen nere i Ängelholm när vi vann med 5-3. Jag tror att vi vinner stort med  6-1!

KÄMPA LULEÅ!


Nu ska jag fortsäta att njuta av ledigheten hos mamma. Kanske bäst att ringa ner till lillebror oxå så han inte blir sur på mig...


Hade bäst!

Av Lars - 28 november 2008 17:52

Mitt på sega fredagseftermiddagen bland alla stressade stockholmare så kom samtalet som räddade dagen. En trevlig kvinna som jag hjälpte avslutade samtalet med: -Fan, va bra ni är, Tack för att ni finns! Sånt värmer i ett fruset norrlandshjärta.


Jag är i metropolen Ersnäs och hälsar på moder, slappar och tigger mat.

Vi hörs i slutet av helgen!


Hade bäst!

Av Lars - 27 november 2008 21:29

Jag bryr mig inte det minsta om att jag gissade fel resultat till mitt team i jobbtävlingen. Särskilt när rätt lag ändå vinner. 7-3 borta mot MoDo efter 4-0 i sista perioden! Du får mobba mig hur mycket du vill på jobbet imårrn http://onormalins.blogg.se/, det tar jag så gärna :D


Får hoppas att det nu går lika bra för Milan. 0-0 efter 30 minuter...


Ett litet filmtips. Jag brukar inte tycka om komedier som är överdrivna och löjliga. Men jag kom på mig själv ikväll med att gilla Ben Stillers nya film "Tropic Thunder" Många kända ansikten i annorlunda roller, t.ex Jack Black och Tom Cruise.


God natt och hade bäst!

Av Lars - 27 november 2008 19:40

Denna eftermiddag måste vara en av de segaste jag upplevt på jobbet på länge. Det kändes som om han däruppe stannat till klockan med jämna mellanrum. För klockan gick extremt långsamt.


Ikväll är det två bortamatcher, AC Milan är i England och möter Portsmouth i UEFA cupen. Denna match vinner vi enkelt med 2-0 :D


Lule möter MoDo, borta. Å det står 1-1 efter första perioden. Hoppas poängsviten håller i sig. Jag tvivlar...


Månadskampen på jobbet fortsätter å denna vecka skulle vi  bl.a. gissa resultatet i kvällen hockeymatch och nåt om TV programmet Idol. Av någon anledning trodde gruppen på mig och bad mig tippa matchen. Jag har dåliga vibbar och tippade 4-1 till MoDo. Idol överlåter jag till andra som kan det.


Min tippning gick just åt h-vete. Lule gjorde just 2-1 i pp. men lika glad är jag för det...


Nu ska jag diska å sen packa. Åker å hälsar på morsan i helgen.


Hade bäst!

Av Lars - 26 november 2008 17:04

Veckans bok heter "Vegas Baby" av Brian Freeman.

Igår såg jag filmen alla pratar om just nu "Låt den rätte komma in" det är en rätt Ok film för att vara svensk. Tydligen så går den bra i USA oxå.

Nu väntar jag bara ivrigt efter nästa stora svenska film "Män som hatar kvinnor". Ska bli kul att se om de överhuvudtaget lyckas överföra detta trilogimästerverk från bok till film.


På allmän begäran kommer här fler vackra naturbilder från Tärnafjällen;


Hade bäst!

Av Lars - 25 november 2008 12:35

Jag har en arbetskollega som alltid läser horoskop för oss på jobbet och lägger ut det på sin blogg http://onormalins.blogg.se/ Jag kan inte påstå att jag är speciellt intresserad av det eller tycker att det som står där stämmer in på mig.

Nå ja, jag gick in på länken hon lagt ut http://www.ditthoroskop.nu/ och läste mitt för idag och det stämde in på ekonomin iaf, det är nog bara för att det är lön idag.

På sidan hittade jag en länk till det kinesiska horoskopet som intresserar mig betydligt mer. Jag brukar läsa det i Metro dagligen. Så här står det om alla som är födda i apans år;


APANS ÅR

Mental och fysisk aktivitet, som ligger på gränsen till hyperaktivitet, är grunden i Apans tillvaro. Denna aktivitet i samband med en stark osjälviskhet är vad som definierar Apan i den Kinesiska mytologins ögon. "Practical jokes" och andra skojiga tilltag dominerar Apans tid, men att alltid avge så här mycket energi kan leda till mano-depressiva tankar. Apor är ofta mycket väl omtyckta av sin bekantskapskrets då de alltid skämtar med en vilja att göra allting bättre som grund.
Apan kan aldrig sitta stilla, utan de gör vad de behagar och lägger alltid näsan i blöt. Nästan aldrig leder Apans näsvishet till konfrontationer med andra människor, utan snarare leder det till goda skratt och andra positiva effekter. Apor har en förkärlek till att liva upp sin omgivning, så därför väljer de att utföra sina upptåg när de som är i närheten verkar nedstämda, som t.ex en sen höstkväll.


Detta stämmer ju klockrent på mig!


Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag även fastnat för kinesiska ordspråk och önskar mig en bok om det i födelsedagspresent/julklapp. Jag borde kanske ta och spara ihop till en resa till Kina lr kanske t.o.m flytta dit...?


Hade bäst!

Av Lars - 24 november 2008 17:37

... jo vi måste vara det iaf när det gäller snöskottningen i denna stad, som är (snällt sagt) KATASTROF!

Jag har bott i Luleå i snart 5 år och det blir bara sämre och sämre tycker jag, pengarna tycks inte finnas i kommunen att sköta det på ett bra sätt. Jag tror inte det finns någon Lulebo som inte har en negativ åsikt i detta ämne.

Det var en upplevelse i morse att försöka ta mig själv och cykeln till jobbet. Och sen lika hemskt att se att det inte skottats på smågatorna när jag skulle hem (iaf på Bergviken), där jag fick dra cykeln hem. GRRR.

Bättring Kalle P och de som sitter å bestämmer.


Nog med klagomålen, det blev 2 kryss i helgen, både för Lule HF och AC Milan, och båda matcherna kändes som förluster. Revansch ikväll för Luleå kan hoppas, vi möter HV hemma. Förra tisdagen möttes vi i Jönköping där det blev (hör och häpna) X. Ikväll vinner vi 3-1!


Nu ska jag äta middag, det blir en kycklinggryta i kokosmjölk med CousCous.


Hade bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards