Alla inlägg under mars 2009

Av Lars - 31 mars 2009 21:33

Såg ni?

Straffen?

Som Linus Omark just gjorde???

Wow!

Hockeygodis!

Han lurar ner målvakten och lobbar pucken över målisen, i ribban och ner i MÅL!

WOW!

Det blev en klassiker direkt!

Man går och lägger sig leende ikväll!


Hade bäst!

Av Lars - 31 mars 2009 18:49

Vad härligt det är, kl är snart 7 och det är fortfarande ljust ute. Känslorna börjar spira i en, man vill att vintern ska ta slut och jag längtar till våren och sommaren.


Jag sprang tidigare idag, tyvärr så gick det tung, iofs var det ingen större överraskning, de första gångerna brukar gå tungt. Jag körde bara kortpasset runt berget pga det blåste ordentligt. Jag måste komma igång med längre pass i år och framförallt mer variation(Intervaller). Detta ska bli det bästa löpåret i mitt liv!


Kvällen består av en film, sen påbörjas veckans bok: "I de dödas namn" av favoriten Ian Rankin.


Hade bäst!

Av Lars - 31 mars 2009 13:00

Idag skall jag redovisa resultatet av min senaste omröstning.

"Vad skulle göra mig mer attraktiv?"

Jag kan väl konstatera att jag är omtyckt för den jag är. Tack för det. Inte för att jag är speciellt brydd över de andra alternativen som t.ex bil, hår lr tattoos.

Det som jag blev lite förvånad över var att det var några som röstade på annan klädstil, det är väl det som jag bryr mig minst om, vilken stil lr färg det är på det man har på sig. Behöver jag en ny tröja, köper jag första, bästa, billiga tröja.

Ett exempel:

Jag var och skulle köpa ett par nya jeans förra veckan och var ute efter par vanliga byxor. Men tjejen gav mig ett par som var tajtare än jag vet inte vad, dessutom fick man knappt dom över foten. Hon motiverade det med att det är modet just nu. Det skiter väl jag i, särskilt idag när 80-talet är 'inne', med dessa färger, stora tryck å konstiga former. jag tycker (milt sagt) inte alls om det.

Fick även höra att grönt tydligen är vårens och sommarens färg. Jag hittade hela 3 gröna t-shirt i min låda, så jag är väl lite 'hip' och 'inne' i år då...


Jag kan lova er att jag inte kommer att ändra mig, utan fortsätta vara samma, gamla, snälla, vackra, underbara, speciella, vackra, generösa, vackra Lars !


Hade bäst!

Av Lars - 29 mars 2009 20:36

Länge sen det skrevs något om hockey.

Igår blev HV71 klart final mot Färjestad. Ganska väntat att det är dessa två lag i final. Jag tror dock att HV får det svårt, kaffejävlarna från Karlstad kommer att gå obesegrade genom slutpelet, dvs vinna även finalen med 4-0 i matcher, tyvärr.


Riktigt kul med Silly season säsongen. Många rykten i farten nu om Lule och jag måste säga att jag gillar de flesta som placeras i björnarna nästa säsong. De lär ju inte bli alla, men man kan ju drömma :)


Det har vräkt ner snö hela dagen så nu är det vackert vitt överallt igen.

Klok som jag är så lämnade jag cykeln hemma och promenerade till och från jobbet idag. Lite kämpigt att plumsa hem ikväll, höll på att sätta mig ett antal gånger på nån isfläck...


Om ni vill lyssna på nån musik utan att det spelar nån roll vilken stil det är, ska ni lyssna på Frida Hyvönen. Vilken röst tjejen har, man ryser...


Nu kvällsfika!


Hade bäst!

Av Lars - 28 mars 2009 21:33

När jag cyklade hem från jobbet blev det plötsligt mörkt.

Gatlyset slocknade.

Earth Hour kallas det tydligen.


Känner mig hyfsat slö efter gårdagkvällen och dagens jobb. Det har ringt lite så det har varit en seeeg dag...

Ska ställa fram klockorna sen blir det en tidig i-säng-gång för Linder, får se om jag orkar läsa lite.


Jag har gått igenom min musikmapp den senaste veckan och jag hittade en skön låt som jag gillade när den kom.


Hade bäst!


Av Lars - 28 mars 2009 11:02

Min käre far ringde nyss och berättade att han låg på sjukhus pga en urinvägsinfektion.

Så krya på på dig pappa!


Hade bäst!

Av Lars - 28 mars 2009 01:21

... dricka MAX 2-3 öl ikväll.

yeah, sure....

Nu sitter jag här efter minst 7-8 öl med en Hot Chipotle och försöker skriva nåt vettigt. Jag jobbar imårrn...


Efter en jobbarkväll som som vanligt bjuder på mer än vanlig nummerupplysning drog jag vidare till AllStar.


På jobbet denna fredagkväll fick jag berätta för en kund varifrån lutet i lutfisken kommer ifrån. Läste på Wikipedia.

Jag hjälpe en kund att berätta att all SL trafik i Södertälje var inställd ikväll pga. halka och tipsade till slut en man med hicka hur man botar det.

Dessutom snackade jag med en person som jag känner från min hemkommun.

Ni ser, vi gör mer än upplyser om nummer på mitt jobb...


Efter jobbet drog jag till stadens sportpub och mötte upp med några arbetskollegor, jag hade tänkt dricka max 2 öl iom att jag jobbar denna lördag...

Nu sitter jag här efter en pubkväll med minst 5-6-7 öl innanför rocken och äter en nattmacka bestående av en Hot Chipotle från MAX.


Hade bäst!

hick....

Av Lars - 26 mars 2009 19:49

Ikväll fick jag nya MP3 spelaren(4GB). Vad kul det var att flytta över hur mycket musik som man vill. Inte behöva tänka på att välja ut vissa låtar.

Jag visste att den var liten, men inte såå liten. Man får inte vara stressad lr ha stora händer om man ska använda den. Jag får se till att jag vet var jag har den  så ja inte tappar den. Jag vet en som definitivt skulle tappa bort den i sin väska...


Ett TV-serietips: Ni som inte har sett nya tävlingen på Kanal 5 "Wipeout". Ni har missat något. Jag kom på mig själv att skratta högt över hur personer gör bort och skadar sig.


Ikväll påbörjas en ny bok "Den döende dandyn" av Mari Jungstedt.

Nu ska jag hugga in på Ben & Jerrys Fossil Fuel :D


Hade bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards