Alla inlägg under december 2008

Av Lars - 29 december 2008 20:24

Det var länge sen nu, lite bok/musik/filmtips från Linder;


Årets sista bok heter "El Choco" av Markus Lutteman. Handlar om en svensk i ett Bolivianskt fängelse.


Musiken som jag lyssnar på nu är Glasvegas. Hört mkt om dom men aldrig tänkt lyssna på dom. Men när jag väl gjorde det igår så fastnade jag direkt för indierockgruppen.


Filmen ni måste se heter "The Bank Job". Gillar den starkt!


Hade bäst!

Av Lars - 29 december 2008 18:27

Idag var man tillbaka på jobbet igen efter en kortare jullledighet och ser att det är en lååång kö... I ett av de första samtalen satte an tonen direkt för resten av dagen. En överstressad Stockhomare som inte har tid att vänta ut vårat korta förinspelade talsvar på knappt 2,5 sekunder;


T: -Eniro 118 118, Lars

K: ... stan(jag hör slutet),  smsa å koppla FORT

T: - Eh nu så h...

K: - ...men snabba på för fan

T: - Jag är ledsen, jag hörde inte vad du sa först, kan du...

K: - Jävla idiot  klick...


Välkommen tillbaka till jobbet Lars, tänkte jag och fotsatte med nästa samtal...


Hade bäst!

Av Lars - 28 december 2008 14:23

Jaha, då börjar (redan) min kortare julledighet lida mot sitt slut. Pappa och hans sambo åkte för 3 timmar sen och sedan dess har Linder pysslat med att städa, inventera maten, plocka bort lite julsaker, tvättat kläder och gått igen bilder från kameran.


Det har varit en mycket bra julvecka i sällskap med pappa, lugn och avkopplande. Vi har gjort saker i lagomt tempo. Låtit dagen bli som den blir... Tack pappa, hoppas du hittar upp fler gånger.(du har lovat att hjälpa mig med köket).


Som jag skrev igår så har jag äntligen fått över alla bilder från digitalkameran till datorn. Jag lovar att lägga upp de som är värda att visas på de dagar där de hör hemma. Så nu får ni gå tillbaka i tiden om ni t.ex vill se några bilder från Cypern lr från någon minnesvärd fest. Jag börjar med några bilder från denna vecka;


På den första laddar pappa upp framför TVn dagen före julafton.

2-3 Julmaten + en snäll son. Tack mamma och pappa för alla paket :D

4-5 Eftersom jag gillar naturbilder, så vill jag visa att det inte bara är i fjällen man får vackra bilder. Även på en juldagspromenad i Luleå kan man få guldkorn.


Om dryga 1,5 timme spelar Lule bortmatch nere i skåne. Vi vinner naturligtvis igen och befäster serieledningen. 4-3 till LHF!


Lite senare blir det att äta upp de rester som finns kvar av julmaten.


Hade bäst!

Av Lars - 27 december 2008 20:17

Idag har Linder med far och sambo varit norröver, till Ullatti och hälsat på släkten som man träffar sisådär vart 10 år... Det handlar om min faster, kusiner, kusinbarn och kusinbarnsbarn.

Det var riktigt kul eftersom det tyvärr blir så sällan man träffar dom.


Idag är jag riktigt nöjd, jag har äntligen skaffat en minneskortsläsare så jag kan flytta över kort från digitalkameran till datorn(bra Lars, det tog BARA ett halvår :D). Så under det närmaste dagarna kan ni vänta er ett antal bilder från den :D


Hade bäst!

Av Lars - 26 december 2008 18:39

...för att sno ett uttryck från T.

(*Top of the league).

När hade Luleå en Serieledning i Eliserien senast?

Nu borde väl den mest pessimistiske supporten eller sk experten fatta att Luleå nog är ganska bra ändå!

Björnens vrål!


Hade bäst!

Av Lars - 26 december 2008 14:45

... på julen har varit mkt lugn och skön :D

På julafton konstaterade jag att jag hade nog varit ganska snäll ändå det senate året... Idag fick jag den sista julklappen, en ny rakapparat (tack pappa!)


Juldagen var (som det brukar) en lugn dag, jag tog pappa på en långpromenad runt i stan, vi var nog ute i 2 timmar på sightseeing.

Idag har vi shoppat lite på mellandagsrean, inget märkvärdigt, nå nya sockar och smått och gott till hushållet.


Tur att man har en händig far (hans son har inget av det i sig, tummen mitt i handen...) Han har bl.a lekt elektriker och satt upp en lampa och fixat nya eluttag(tack pappa2).


Nu ska vi börja sjunga upp oss inför hockeymatchen mot MoDo som börjar om en timme. Självklart så vinner vi, tippar 4-1 (som morsan ALLTID gör).


Hade bäst!

Av Lars - 24 december 2008 09:49

Vill bara passa på att önska alla en riktigt God Jul!

Hoppas att ni har varit riktigt snälla i år så att tomten kommer med många, fina klappar!


Måste få visa ett underbart klipp så här i juletid som visar att vänskap varar för evigt, än om du är vuxen lr barn, djur lr människa.

Hade bäst!


Av Lars - 23 december 2008 20:31

... nä inte jag inte. Men tänk om man var i den åldern igen. Ung och oförstörd.

Nä då, det är syrran som fyller det idag, en dag före julafton. Får passa på att sjunga HÖGT för henne.

Hör, så vackert det låter :D

Måste även gratulera hennes mor som blev ett år klokare igår!


Nu börjar det brännas, julen är i antågande. Kul, kul, tänk om man var 20 år yngre så hade man uppskattat det mer. Det ska dock bli kul att fira en 'vuxen' jul, nu när det bara är jag och pappa som ska njuta av lugnet tillsammans.


Idag jobbade jag sista dagen innan jag får ett kortare jullov resten av veckan :D

Ikväll håller vi på att griljera skinkan och fixa lite annan god mat innan morgondagen, då intagandet av alldeles för mkt god mat börjar. man lär ju rulla till jobbet i början på nästa vecka :D

Nu är det bäst att ta ut skinkan och smaka på den :D


Vi hörs senare under veckan!


Hade bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards