Alla inlägg under oktober 2008

Av Lars - 30 oktober 2008 16:09

Sitter hemma och värmer mig med en god kopp nybryggt kaffe efter en tur till stan. Jag tog en långpromenad i det vackra, men kalla vädret. Köpte ett riktigt gott kaffe som heter Monsun Malabar. Det rekommdenderas!


Milan vann igår, IGEN och nu ligger vi trea i ligan bara en poäng efter ledarna.


Hoppas att det går lika bra för Luleå ikväll som möter Frölunda borta. Man kan ju hoppas att det går som förra säsongen då vi vann båda mötena i Göteborg och nollade dom. Och för några veckor sen vann vi ju hemma med 8-2. Kämpa Luleå!


Jag sitter å funderar om jag ska fara på en Halloweenfest imårrn som jag blivit bjuden på. Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill eller inte. Det här med att spöka ut sig är inte direkt mig grej, men OK, en gång per år kan man väl bjuda på sig själv.

Jag har en dräkt som jag hade ifjol på en personalfest som jag tänkte återanvända. Den heter Häxmästaren, men ser mer ut som Harry Potter.

Jag får ta natten att fundera på om jag ska fara eller inte, jag jobbar i helgen, så om det blir av, så blir det en lugn kväll.


Dessutom ska vi klä oss i svart på jobbet imårrn och ha lite aktiviteter.

Ni får väl se i helgen om det dyker upp några bilder på en utspökad Linder som på bilden nedan.


Hade bäst!

Av Lars - 29 oktober 2008 15:57

Sitter å vilar ut efter en jobbig dag på jobbet. Vi har varit kraftigt underbemannade och jag känner mig helt tom i huvet. Tur att man är ledig imårrn.


Ikväll spelar Milan ligamatch hemma mot Siena och där SKA det bara bli seger. Tippar att vi vinner med 3-1.


Jag blev nostalgisk igår och plockade hem två gamla julkalendrar från när jag var liten. "Trolltider" och "Julstrul med Staffan & Bengt". Jag tittar nu på den förestnämda, det är kul att minnas tillbaka till gamla tider...


Jag sitter å mumsar på en B & J, Strawberry Cheesecake. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte. Jag får fundera lite till... Dock finns det inga som kan mäta sig med mina favvo Phishfood å Raspberry Rhapsody.


Veckans bok heter "Sju år senare" av Marcus Sakey.

Nu ska jag beställa pizza.


Hade bäst!

Av Lars - 27 oktober 2008 22:05

Idag har varit en hemsk dag på jobbet för Linder. Har slumrat mig igenom dagens arbete efter helgens två fester. Dessutom har jag under söndagen och måndagen fått utstå kommentarer från kompisar och arbetskollegor efter framförallt fredagsfesten som lite för mycket för mig. Jag visade dom mest snälla bilderna i lördagens inlägg.

Jag borde ha lärt mig att om man hamnar på fest med 8 tjejer så ska man inte lämna ut sin telefon för att be dom ta kort. För de gör mer än så om de får chansen. Tydligen lyckades de skicka mms bilder och ringa samtal både till mamma, arbetskollegor och kompisar... Jaja, gjort ärt gjort. Kul hade jag iaf.


Igår skulle jag bara vara hemma och ta det lugnt och kika på TV. Men så gick både Liverpool och Milan å vann sina matcher och lättövertalad som jag är så lyckades T få med mig å fira dessa segrar. Det var lugnare än fredagsfesten, men ändå tillräckligt för att dagens arbete skulle bli lidande...

Måste nog sluta festa så hårt och inse att jag är närmare 30 än 20...


Nog om det nu. Jag har varit på årets första hockeymatch ikväll. Och det blev den första på ståplats. En häftig upplevelse då dessutom Luleå lyckades vinna mot kaffejävlarna från Karlstad med knappa 1-0. Yippie!


Nu väntar sängen då Linder skall upp med tuppen och jobba imårrn.


Hade bäst!

Av Lars - 26 oktober 2008 10:02

Vad tycker ni? Om den nya färgen på bloggen? Äkta AC Milan färger :D


I eftermiddag spelar ACM borta mot Atalanta. En svår match, om man ser på fjolårssäsongen där Atalanta vann båda mötena med 2-1:(

Men jag är optimistisk, nu när Ronaldinho börjar hitta tillbaka till storformen från fornstora dar så tar vi en säker seger med samma siffror fast till rätt lag. "Dinho" å "Ambro" målar!

FORZA MILAN!


Får passa på att önska T lycka till i sin stora match borta mot dom ryska oljepengarna, det är dax för pool att vinna i London nu.


Klockan är 11.08, nej förlåt 10.08 Ni har kommit ihåg att vi alla fått sova en timme länge denna natt. Det behövdes för min del.


Ska fortsätta se filmen "The Bucket List". Jack Nicholson är skön i sina bästa stunder och Morgan Freeman är en av mina favvoskådisar.


Hade bäst!

Av Lars - 25 oktober 2008 21:05

Lovade ju att dela med mig av lite bilder från festen igår. Och Linder är en man som håller vad han lovat. Det blev inte nå många bilder tagna, men jag lägger ut några mer lr mindre rumsrena bilder.


Bild 1: Tjejerna på festen!

Bild 2: Ser jag ut att njuta rätt bra!

Bild 3: har jag lånat ut mina glasögon till da Nippon chic!

Bild 4&5: Tjejerna!


Kors i taket. Luleå vann idag, å på bortaplan dessutom :-O


Nu ska jag kika på film.


Förresten, ni glömmer väl inte att ställa tillbaka klockan i natt.


Hade bäst!

Av Lars - 24 oktober 2008 18:56

Sitter å laddar upp inför kvällens fest. Ska till Örnäset om en stund.

Jag har hällt i mig ett par galliano hot shots, så ikväll kan det bli dans å roliga saker kan hända.

jag lovar att ta en massa bilder som jag ska dela mig av under helgen.


Annars är det väl precis som vanligt. Luleå förlorar och Milan vinner.


Kvällern partymusiktips; Lulebandet The Groovies å bl.a "People of the modern age"

Nu ska jag skutta i duschen och förbereda mig inför kvällen...


... å där var Linder tillbaka från duschen insmord med den för dagen nyinköpta parfymen Issey Miyake(pappa favvo). Nu dra jag ut...


Hade bäst!

Av Lars - 22 oktober 2008 19:30

Kände mig tvungen att skriva ett inlägg, det var så många som klagade på att jag skriver för lite. Det tycker jag inte att jag gör, om man jämför med vissa arbetskamrater... ;-)


Tyvärr så finns det inte så mycket att berätta om livet just nu. Jag äter, jobbar, skiter sover. Letar fortfarande efter kvinnan i mitt liv. Springer emellanåt, läser (alldeles för mycket böcker enligt vissa). Festar lite.


Jag sitter å studerar lönebeskedet och kan konstatera att jag gjort bra ifrån med den senaste månaden :D

Tittar i almanackan och ser att det är den 24 på fredag, alltså BARA två månadet kvar till tomten kommer igen. Jag har lyckats lura upp min far till Luleå på jul för första gången. Synd bara att inte mina syskon kunde komma (de bor i VTA(för att skriva Eniro språk)), det är alldeles för sällan man träffar dom numera. Kändes nyss som dom var snorungar, men i våras så tog syrran studenten.


Usch vad tiden går. Apropå det, jag har en kusin som fyller 30 år idag. Så det är bara att lyfta på hatten å gratulera. Jag får passa på att säga grattis i förskott tlil hans syster som blir något år äldre imårrn. Måste nog ta och ringa honom oxå så att han inte tro at jag är


Jag lägger in en bild på kusinhögen + mormor å morfar, på min mors sida från 30-åringens bröllop för något år sedan.


Hade bäst!

Av Lars - 18 oktober 2008 12:17

Igår kväll var jag klok nog att stänga av ljudet på mobilen. På helgerna brukar det alltid vara nå kompisar som ringer mitt i natten på fyllan å vill snacka om ingenting. Mycket riktigt så hade jag två missade samtal å ett sms inkomna under natten...

Ni vet vilka ni är, jag tycker inte illa om er :P


En bortamatch å en hemmamatch är det som gäller i helgen. Ikväll spelar Luleå bortaderby mot AIK och nu är det dax för första bortasegern mot dom. Det brukar ju bli krigarmatcher mot dom, men med LHFs fina spel på sistone så tror jag att vi vinner med något mål.


Hemmamatchen har Milan mot Sampdoria, en svår uppgift, men jag tror att vi vinner med uddamålet, 2-1 efter en Pato dubbel.

Tyvärr så missar jag ju båda dessa matcher :'(


Jag känner mig fortfarande som ett barn när det gäller telefonen, sitter å fipplar på den hela tiden.


Hade bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards