Alla inlägg under september 2008

Av Lars - 29 september 2008 23:11

Igår var jag hos T hela em å kvällen å lirade NHL å PES på PS3 med honom å B. De båda har PS3 å sitter å nöter spelen, medan jag bara spelar när jag är där. Gissa om jag fick dyngspö.

Vi käkade middag på Waldorf innan jag fick avnjuta en skön derbyseger mot Inter.

Det blev rätt mycket ölande så när vi skulle spela poker efter fotbollen så hade jag tappat det taktiska tänkandet och åkte ur nästan direkt efter att ha misslyckats med en bluff med skitkort...


Jobbade kväll idag och måste få dela med mig av lite udda samtal som sitter kvar i huvet(man får höra det mesta i vårat jobb). De löd ungefär som följer;

Telefonist: Eniro 118 118, Lars

Kund: ... nummer till nå bögar?

(jag tänkte redan här, killen driver med mig. Det händer ofta att snorungar ringer in å jävlas).

T(försökte låta proffessionell): - Vad menar du, tänkte du typ till Heta Linjen?

K: Nä nä, jag vill ha nån som kommer hem å knullar...(...ursäkta hörde jag verkligen rätt)

T: Eh, du jag vet inte...(Kunden fortsatte dock helt seriöst)

K: Du kanske har nå kompisar som håller på, så du kan tipsa om nåt.

T: Nä, jag gör inte lagd åt det hållet, så... (då hörde jag ljudet i bakgrunden som indikerar att man fått ett MSN meddelande...)

K: ... du, nu har nån hört av sig här... Klick....


Ett annat samtal ville kunden ha numret och bli kopplad till en kundtjänst. När jag gett numret såg jag att de hade stängt för kvällen. När ja sa det till kunden och bad honom ringa i morgon bitti fräste han tillbaka;

K: Då får du bjuda på det här samtalet.

T: Nä, snälla du, varför det? Du har ju fått den hjälp du kan av mig så det kan jag inte göra, tyvärr.

K: Du kunde ju inte hjälpa mig med det jag ville, du tar inte betalt för detta.

Jag försökte återigen förklara att vi tar betalt för den tid vi hjälper kunden att söka och han fick ju numret och telefontiderna till kundtjänsten så jag gett han all den hjälp han kan få av mig.

K: Hörde du du, detta ska jag minsann anmäla till Allmänna Reklamationsnämnden... Klick!


Suck, tänkte jag. Jag hade ju gjort allt jag kunnat och gett kunden det som var möjligt. Så med rent samvete och huvudet högt tog jag nästa samtal; - Hej, jag villa ha numret till Taxi Stockholm...


God Natt!

Av Lars - 28 september 2008 12:55

I fredagskväll hade vi personalfest på jobbet, det blev en kul kväll.

Jag förfestade hos en erbetskollega på Östermalm innan vi drog till källaren på jobbet, där vi snacakde en massa skit. Sen drog vi ut på stan, det märkes att det var lönehelg för köerna var enorma på krogarna. Vi drog en sväng på invit och Kafelino, innan unge herr Linder drog tidigt till Max för en nattburgare innan sängen väntade hemma.


Lördagen var lugn, tv-serietittande, nån fotbollsmatch, läsa bok.


Idag är det Dagen med stort D:-)

IL DERBY DELLA MADONNINA

Säsongens första stora match för AC Milan mot ärkerivalen FC Internazionale(Inter).

Nu ska jag inte försöka spela en expertanalytiker som jag gjorde när jag tippade Elitserien(den tippningen har ju hittills gåt åt...)

Utan jag konstaterar bara att det brukar bli öppna matcher med många mål, jag tror det blir 2-2. Pato å Kaka målar. Sen lär väl Mr. Z göra ett för det andra laget(han har gjort mål i varje derby hittills, tror jag).

Dagens lågoddsare; Nr 8 i ACM får en varning inom en halvtimme...

Mkt intressanta införrapporter finns på www.svenskafans.com


Nu drar jag till T för en PS3 dag med hockey och fotboll som uppvärmning inför kvällen. Kl 20.30 sitter jag klistrad framför dumburken.

FORZA MILAN!


Hade Bäst!

Av Lars - 26 september 2008 14:14

...flera gånger dessutom.


Luleå är en blåsig stad, för er som inte visste det.

Jag skrev för några dagar sen att den morgonen var den blåsigaste jag upplevt sen jag kom till stan, Jag ljög...

Idag när jag cyklade efter Mjölkuddsbanken till Storheden kändes det som om jag stod stilla. Motvinden kom snett framifrån, det är det värsta jag upplevt(hittills).


I förra inlägget visade jag upp tröjan jag skulle ha på personalfesten ikväll, Jag ljög...

Jag hittade en skjorta på Blend idag som får gälla som utstyrsel ikväll.


Jag skrev även att jag skulle fara å springa i em, Jag ljög...

Efter cykelturen jag fick ut till Storheden så räcker det med råge som träningspass för idag.


Nog med kristeligheterna...

Det var nog första och sista gången jag skrev ett inlägg i denna stilen.


Nu måste jag få i mig nå kaffe.


Hade bäst!

Av Lars - 26 september 2008 11:34

Yippie!!!

Långhelgsledigt.

Skönt att slippa alla stressade människor, ja, jag vet, jag tjatar hela tiden om dessa överstressade personer. Men faktum är att jag nog aldrig kommer att förstå mig på dom som inte kan bete sig i telefon. Vi telefonister försöker bara var trevliga, göra ett bra jobb och ge bra service och för det får man en nedlåtande kommentar om man drar ut på samtalet en sekund extra...

Jag är glad att jag är norrlänning med det bekanta lugnet, jag skulle nog få en hjärtinfarkt om jag skulle vara i sthlm längre än 5 minuter...


Jag satt på You Tube å googlade runt igår bland gamla komediklassiker(bla Monty Python), helt plötsligt kom jag av nån anledning in på nåt helt annat, ett klipp med Ronny & Ragge. Fick lite flashbacks från mellanstadiet å plockade hem deras skiva som jag sitter å lyssnar på nu.

Ikväll har vi personalfest på jobbet, eftersom jag är så dålig på att ragga så kanske jag ska använda mig lite av deras tricks på tjejerna; "...du pöket, ratten i min bil den ä jävlit fin, men dina rattar är ta mej fan nå späcial..."

 eller förresten, jag tror nog inte jag gör det;-)


Nu kom posten, med ett paket med kvällens underbara å klockrena t-shirt (bild nedan).


Ska cykla ut på Storheden på en stund å kika runt å kanske spendera lite av lönen, sen blir det nog en löprunda innan middagen å personalfesten, jag tar med mig kameran dit å ska dela med mig av lite snaskiga bilder under helgen. Synes!


Hade bäst!

Av Lars - 25 september 2008 18:56

Vilar ut efter två lååånga arbetsveckor. Men det är mödan värt när man får en långhelgsledigt...


LHFs match mot Rögle börjar strax. Funderade länge på att gå och se den men orkade inte. Det kommer fler matcher mot bättre motstånd.

Jag har haft säsongskort i 3 år på luleås matcher, men förlängde det inte till denna säsong, då jag tappade intresset efter förra året. Jag hade förväntat att jag skulle ha större abstinens än vad jag har haft hittills.


Lönedag idag.

Äntligen.

Tyvärr så försvinner större delen direkt.

Men denna månad har jag mer pengar kvar än tidigare månad så det känns mer hoppfullt nu. Ska fara å handla mat strax. Den har varit lite tomt i kylen de senaste veckorna...


Idag är det oxå en månad sen jag kom hem från Cypern, usch vad tiden rullar på fort...

 ... ajajaj, Rögle gjorde mål direkt, buuuu....

 ...man drömmer sig bort till varmare breddgrader emellanåt. Jag har redan börjat spara pengar till nästa sommars resa, vart den nu än bär.


Imårrn är det personalfest på jobbet, var och inhandlade drycken till den tidigare idag. Ska bli roligt att umgås med arbetskamraterna utanför arbetstid. Mer om det i morgon.


Nu ska jag följa hocken ett tag.


Vi hörs!


Hade bäst!

Av Lars - 23 september 2008 19:21

Läste ett kinesiskt ordspråk idag som jag fastnade för;


I hear and forget

I see and remember

I do and understand


Ni som läser detta och ännu inte kommit på vad ni ska ge mig i födelsedagspresent lr i julklapp kan gärna få köpa en bok med just kinesiska ordspråk!


Hade bäst!

Av Lars - 22 september 2008 10:49

Måndag, ledig.

Tvingade mig själv till en städdag. Det var alldeles för länge sen man dammsög och torkade. Min mamma(hon jobbar som lokalvårdare) skulle bli mörkrädd om hon kom hit å såg eländet(ta inte illa vid dig mamma, jag älskar dig).

Usch, vad lat man har blivit på sistone. Undra om det är höstmörkret som gör sig påminnt. I min ungdom(för ca 1 år sen) var jag duktig å dammsög en gång i veckan, men på sista tiden så blir det kanske 1, max 2 ggr i månaden...

Måste nog hitta en flickvän snart som får styra upp mig, så att jag inte sjunker ner totalt i latmaskträsket...


Nog med tycka-synd-om-sig-själv-andet...


När jag varit duktig nog att städa blir det nog en snabb tur till stan, innan en löpning väntar före middagen(runt hälsans stig).


Nu blir det att komma på nå lunch.


Hade bäst!

Av Lars - 21 september 2008 20:19

God kväll!

Om Chicago kallas för The windy City så heter nog Sveriges svar Luleå.

Idag när jag cyklade till jobbet var nog det tyngsta jag upplevt under mina år i stan. Desto snabbare gick det när jag skulle cykla/rulla hem ikväll:D


Det är en fattig telefonist som sitter och laddar upp inför ACMs match mot Lazio. En kombination med en dålig lön och många räkningar i augusti så har jag levt på existens minimums botten i fyra veckor:'( Det är nästan som att man börjat fundera på om man skulle bli tvungen att gå på gatan för att överleva;-)

En av de sista slantarna spenderade jag på en Ben & Jerry's glass. Nu tröstar den fattige telefonisten sig med min favvosmak Phishfood:D


Min kompis T brukar tippa en topp 3 lista med första målskytt för sitt lag. Mitt tips för kvällens ACM skyttar lyder: 1. Seedorf, 2. Boriello, 3. Ambrosini

Forza Milan!


Avslutar med den bild som gäller som bakgrundsbild i datorn just nu.


Hade bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards